Sujuvat asiakasvirrat sote-palveluissa

Ajankohta:
Opetusajankohdat:
Paikka:
Aihealue:
Opintojen muoto:
Palveluntarjoaja:
Taso:
Hinta:
Hakuaika:
Kohderyhmä ja esitietovaatimukset
Kurssin kuvaus
Sote-palvelujen tuottaminen ja johtaminen tarvitsevat uudistuksia, jotta resurssien riittävyys voidaan taata ja potilaat/asiakkaat saavat tarvitsemaansa hoitoa ja palveluja sujuvasti. Sujuvat asiakasvirrat sote-palveluissa -koulutuksessa pohditaan, kuinka sote-palveluja voidaan jatkossa tuottaa kustannustehokkaasti ja vaikuttavasti terveyshyötyjä saavuttaen. Sote-johtamista ja palvelujen järjestämistä käsitellään laajempana kokonaisuutena yli sektori- ja palvelurajojen – siis kokonaisuuden etua osittaisoptimoinnin sijaan. Taustalla on ajatus palvelujen tuotannonohjauksesta ja miten johtamista uudistamalla voidaan saavuttaa asiakas-, potilas- ja henkilöstöhyötyjä yhteisiä resursseja fiksummin hyödyntäen.
Koulutus sisältää kuusi päivää asiantuntija-alustuksia, case- esityksiä ja ryhmäkeskusteluja. Koulutuksessa käsitellään sote-palveluiden rakenteita, asiakasvirtoja ja prosessien sujuvuutta, tietojärjestelmien roolia kokonaisuudessa sekä sote-palvelutuotannon johtamista ja ohjausta.
Paremmalla johtamisella lisätään ammattilaisten työtyytyväisyyttä, vaikutusmahdollisuuksia ja sujuvampaa arkea, jolloin resursseja voidaan kohdentaa tarkoituksenmukaisemmin. Haastat totuttuja rakenteita ja johtamismalleja, jaat ja kuulet kokemuksia ja hyviä esimerkkejä muilta ja virität uusia toimintatapoja sujuvampien sote-palvelujen aikaansaamiseksi. Ymmärrät, kuinka voidaan vähentää tuottamatonta osaoptimointia ja saavuttaa parempaa kokonaisuuden hallintaa sekä lisätä prosessien virtausta eli sujuvuutta.
Lähiopetus tapahtuu Aalto PRO:n tiloissa Helsingissä.