Strategic Pricing and Customer Value

Ajankohta:
Opetusajankohdat:
Paikka:
Aihealue:
Opintojen muoto:
Palveluntarjoaja:
Taso:
Opintopisteet:
Hinta:
Hakuaika:
Kohderyhmä ja esitietovaatimukset
Kurssin kuvaus
Monet yritykset toimivat markkinoilla ilman huolellisesti suunniteltua ja toteutettua hinnoittelustrategiaa. Sen sijaan, että tekisit sokeasti hinnoittelupäätöksiä oletusten tai yksinkertaistettujen sääntöjen perusteella, ohjelma tarjoaa sinulle työkaluja ja tarvittavan viitekehyksen hinnoittelustrategian laatimiseen. Tämä ohjelma auttaa sinua ymmärtämään paremmin hinnoittelustrategioiden ja kannattavien hinnoittelupäätösten kehittämisprosessin.
Ohjelman kesto on kolme päivää. Ohjelmassa hyödynnetään näkökulmia niin sosiologian, taloustieteen kuin psykologian aloilta uusien hinnoittelustrategioiden muodostamiseksi ja kiireellisten ja monimutkaisten hinnoittelykysymysten ratkaisemiseksi.
Ohjelma koostuu eri teemoista, jotka liittyvät strategisen hinnoittelun käytännönläheiseen ja toimintakeskeiseen tutkimukseen. Teemoja ovat yrityksen kilpailuedun parantaminen, asiakasarvon luominen, hinnoittelun ja taloudellisten perusteiden ymmärtäminen, markkinoinnin dynamiikka ja kilpailu sekä arvon hinnoittelu.
Voit saada ohjelmasta 4,5 ECTS-opintopistettä, jotka voidaan siirtää Aalto Executive MBA- tai Aalto MBA -ohjelmaan.
Ohjelma edellyttää sitoutumista kolmeksi päiväksi. Tämän lisäksi ohjelmassa on ryhmätyö, johon liittyy ennakkotehtävä, lukemistoa ja jälkitehtävä.
Ohjelma toteutetaan hybridimuotoisena, joka mahdollistaa osallistumisen Aalto EE:n koulutustiloissa Helsingissä tai etänä.
Ohjelma toteutetaan hybridimuotoisena, joka mahdollistaa osallistumisen Aalto EE:n koulutustiloissa Helsingissä tai etänä.
Valmennus on englanninkielinen.