Palvelumuotoilu

Koulutus kattaa tyypillisen palvelumuotoilun prosessin ja keskeisimmät työkalut. Ryhmissä tehtävän harjoitusprojektin avulla saat käytännön kokemusta menetelmien käytöstä ja opit kuvaamaan palvelun tuotantomallin. Opit myös, miten palvelumuotoilu kytkeytyy organisaation liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Koulutuksen jälkeen sinulle on ymmärrys ja kyky perustella palvelumuotoilun käyttö ja kykenet osallistumaan palvelumuotoilua hyödyntäviin projekteihin.
Illustration for course theme

Ajankohta:

Opetusajankohdat:

Päivällä
Omassa tahdissa

Paikka:

Online
Helsinki

Aihealue:

Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu

Opintojen muoto:

Lähiopetus
Online

Palveluntarjoaja:

Aalto PRO

Taso:

Perustaso

Hinta:

2 950,00 € (+alv)

Kohderyhmä ja esitietovaatimukset

Koulutus on suunnattu palvelu- ja tuotekehittäjille, markkinointipäälliköille, liiketoiminnan kehittäjille ja muotoilijoille.

Kurssin kuvaus

Asiakaskeskeisyys ja palvelukokemus ovat nousseet viimeisen kymmenen vuoden aikana keskiöön yritysten ja organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Muotoilullisten keinojen ja ihmislähtöisen suunnittelun työkalut ovat saaneet sijaa erityisesti palvelujen kehittämisen piirissä nostaen esiin voimakkaan tarpeen hallita ja hyödyntää näitä keinoja liiketoiminnan parantamisessa ja innovoinnissa.

Palvelumuotoilun koulutus vastaa näihin tarpeisiin tällä tiiviillä valmennuskokonaisuudella, jossa saat lujan perustan hyödyntää palvelumuotoilun lähestymistapaa ja työkaluja erilaisiin projekteihin. Koulutus vahvistaa myös itsevarmuuttasi soveltaa oppimaasi erilaisessa kehittämistyössä. Koulutuksen jälkeen saat vahvan pohjan jatkaa ja syventää oppimista Diploma in Service Design -koulutuksessa.

Ohjelman aikana tutustut ensin palvelumuotoilun viitekehykseen, asiakaskokemuksen merkitykseen ja palvelumuotoilun suhteeseen muihin ajankohtaisiin kehittämismenetelmiin. Se jälkeen etenemme tuplatimanttiprosessia seuraten. Kokeilet käytännössä prosessin eri vaiheisiin sopivia yleisimmin käytettyjä, luotettavia ja kustannustehokkaita menetelmiä tutustuen myös harvinaisempiin menetelmiin. Käsittelemme myös palvelumuotoilun ihmiskeskeisen toimintamallin viemistä organisaatioon. Lopuksi kokeilemme liiketoiminnan muotoilua, palvelujen tuotteistamista sekä mittaamista.

Koulutus koostuu neljästä päivästä (30 tuntia) ja niihin liittyvistä ennakko- ja välitehtävistä (8 tuntia). Koulutuksen aikana työstetään pienryhmissä palvelun kehittamistehtävää sekä valmennuspäivissä että niiden välillä.

Lähiopetus tapahtuu Aalto PRO:n tiloissa Helsingissä.

  • Päivitetty:
Jaa
URL copied!

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Perustason kursseja

Illustration for course theme

Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu

Paikka:
Online
Helsinki
Taso:
Perustaso
Illustration for course theme

Design Thinking (online)

Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu

Paikka:
Online
Taso:
Perustaso

Keskitason kursseja

Illustration for course theme

Service Management (online)

Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu

Paikka:
Online
Taso:
Keskitaso

Vaativia kursseja

Illustration for course theme

Diploma in Service Design - Palvelumuotoilija

Palvelumuotoilu ja muotoiluajattelu

Paikka:
Helsinki
Taso:
Edistynyt