MQ - Mastering Quality

Ajankohta:
Opetusajankohdat:
Paikka:
Aihealue:
Opintojen muoto:
Palveluntarjoaja:
Taso:
Hinta:
Hakuaika:
Kohderyhmä ja esitietovaatimukset
Kurssin kuvaus
Laatujohtaminen on organisaation toiminnan systemaattista ja strategista kehittämistä jatkuvan parantamisen periaatteiden mukaisesti. Jatkuvan parantamisen malli perustuu Demingin laatuympyrään Plan-Do-Check-Act: suunnittele-toteuta-seuraa/arvioi-tee parannukset. Toistamalla tätä mallia on mahdollista saada jatkuva parantaminen ja systemaattinen ongelmanratkaisu osaksi laatujohtamisen kulttuuria.
Koulutusohjelman keskeinen sisältö on laatu- ja kehittämistoiminnan johtaminen. Sisältö vastaa digiajan laatuammattilaisten kehitystarpeisiin. Ohjelma antaa keinoja organisaation suorituskyvyn nostamiseen sekä valmiuksia kilpailukyvyn parantamiseen ja tulevaisuuden haasteisiin valmistautumiseen. Koulutus syventää ja uudistaa organisaation laatutyötä. Se inspiroi tarkastelemaan oman organisaation toimintaa ja laatuammattilaisena kehittymistä uusin silmin.
Koulutuksen pääteemat ovat strateginen kehittäminen ja johtaminen, kehittämisen työkalut ja niiden soveltaminen, prosessien johtaminen ja kehittäminen, muutosjohtaminen, operational excellence ja laatuammattilaisena kehittyminen.
Ohjelmasta saat kattavan näkemyksen tulevaisuuden laatujohtamisesta sekä prosessien johtamisesta. Opit miten kehität organisaation suorituskykyä ja tuloksellisuutta ja saat aikaan todellisia muutoksia. Ohjelman jälkeen osaat tunnistaa oikeat kehittämiskohteet ja johtaa kehittämistyötä sekä tunnet ja osaat valita tarkoituksenmukaiset laatutyökalut ja –menetelmät ja johtaa niiden käyttöä parannusten aikaansaamiseksi. Teet soveltavia harjoituksia ja viet opittua organisaatiosi hyödyksi jo koulutuksen aikana.
Koulutus sisältää seitsemän opintojaksoa, joiden kesto on yhteensä 13 päivää.
Lähiopetus tapahtuu Aalto PRO:n tiloissa Helsingissä.