Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi
Tällä kurssilla perehdytään mm. kaupan toiminta- ja kilpailuympäristön muutoksiin, kaupan alan yrityksen strategisen johtamisen ja markkinoinnin keskeisiin piirteisiin sekä kaupan liiketoimintamalleihin, konsepteihin ja arvontuotantoon.

Ajankohta:
Huhtikuu 2023 – Kesäkuu 2023
Opetusajankohdat:
Päivällä
Paikka:
Espoo
Aihealue:
Markkinointi ja myynti
Opintojen muoto:
Lähiopetus
Palveluntarjoaja:
Aalto-yliopiston avoin yliopisto
Taso:
Edistynyt
Opintopisteet:
6 Aalto-yliopiston opintopisteet (ECTS)
Hinta:
90,00 €
Hakuaika:
27.3.2023
– 17.4.2023
Kurssin kuvaus
Sisältö
- Kaupan toiminta- ja kilpailuympäristön muutokset
- Kaupan alan yrityksen strategisen johtamisen ja markkinoinnin keskeiset piirteet
- Kaupan strategiset valinnat
- Kaupan liiketoimintamallit, konseptit ja arvontuotanto
- Kaupan alan yrityksen kilpailukeinot ja kilpailuetu
- Kaupan ohjausjärjestelmien pääpiirteet
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää kaupan alan yritysten keskeisimmät strategiset valinnat, liiketoimintamallit ja -konseptit, sekä asiakaslähtöisen arvontuotannon
- tunnistaa kaupan alan keskeiset johtamisvaatimukset ja osaamistarpeet
- osaa suunnitella kaupan liiketoimintamallin ja -konseptin pohjalta markkinointistrategian ja valita sen mukaiset kilpailukeinot.