Game Design

Ajankohta:
Opetusajankohdat:
Paikka:
Aihealue:
Opintojen muoto:
Palveluntarjoaja:
Taso:
Opintopisteet:
Hinta:
Hakuaika:
Kohderyhmä ja esitietovaatimukset
Kurssin kuvaus
Pelien tulevaisuus on kirkkaampi kuin koskaan. Yhä saavutettavammat ja tehokkaat suunnitteluohjelmistot tarjoavat työkalut itseilmaisuun eri taustoista tuleville kehittäjille ja pelaajayleisö kasvaa alati ympäri maailman. Peliteollisuuden kasvaessa yhä inklusiivisemmaksi moninaisten näkökulmien arvostus on korkeammalla kuin koskaan.
Tämä poikkitieteellinen kurssi tarjoaa kurkistuksen siihen, miten pelisuunnittelua ja -kehitystä opetetaan Aalto-yliopistossa. Pelisuunnittelun taiteelliset ja tekniset puolet tehdään tutuksi opiskelijoille samalla kun he kehittävät omia ideoitaan. Käytännölliset ja teoreettiset perusteet käydään läpi luentosarjassa, joiden niiden tueksi kuullaan näkökulmia peliteollisuudesta ja -tutkimuksesta. Luentojen rinnalla toteutetaan prototyyppaus-workshopeja monipuolisilla pelisuunnittelun työkaluilla.
Kurssi on avoin kenelle tahansa aiheesta kiinnostuneelle opiskelijalle ja aikaisempi kokemus pelisuunnittelusta ei ole vaatimus kurssille osallistumiseen. Kurssilla keskitytään low-code/no-code -työkaluihin ja itsenäiseen työskentelyyn, joten kurssi ei välttämättä sovi erityisen kokeneille pelisuunnittelun osaajille. Tällä kurssilla opit pelien taiteellisesta puolesta ja siitä, miten valjastaa se käyttöösi, jotta voit muuttaa ideasi uniikeiksi ja leikkisiksi prototyypeiksi.