Digiajan markkinoinnin johtaminen

Ajankohta:
Opetusajankohdat:
Paikka:
Aihealue:
Opintojen muoto:
Palveluntarjoaja:
Taso:
Hinta:
Hakuaika:
Kohderyhmä ja esitietovaatimukset
Kurssin kuvaus
Markkinoinnin ammattilaisilta vaaditaan yhä laajempaa osaamista niin asiakasymmärryksen, sisällöntuotannon, datan analysoinnin, viestinnän kuin tuloksien mittaamisen ja raportoinninkin parissa. Usein markkinoinnin kokonaisvaltainen strateginen suunnittelu jää kuitenkin taktisten toimenpiteiden jalkoihin ja yhteistyö yrityksen sisällä voi olla heikkoa. Lisäksi jatkuvaa kehittymistä ja uudistumista vaaditaan alan trendien sekä uusien työkalujen ja kanavien mukana.
Digiajan markkinoinnin johtaminen -ohjelma auttaa sinua kehittämään organisaatiosi markkinoinnin tuloksellisuutta lisäämällä sen strategista suunnittelua ja kokonaisvaltaista johtamista. Ohjelma antaa sinulle laajan näkemyksen alan murrokseen ja trendeihin, markkinoinnin suunnitelmallisuuden lisäämiseen sekä käytännön työkaluihin. Ohjelman jälkeen ymmärrät markkinoinnin kehityskohteet omassa organisaatiossasi sekä osaat johtaa markkinoinnin kokonaisuutta yhä asiakaslähtöisemmin.
Ohjelman keskeisiä aiheita ovat asiakaskokemus, asiakaslähtöinen arvonluonti, markkinoinnin tieto- ja datalähteet, tavoitteiden asetanta, suunnittelun ja mittaamisen keinot, inbound- ja outbound-markkinoinnin suhde, kanavariippumattomat palvelukokemukset sekä tarinoiden rooli brändäyksessä ja brändin johtamisessa.
Ohjelma koostuu lähiopetuksesta, keskustelu- ja ryhmätehtävistä sekä opetusta tukevista ennakkotehtävistä. Lisäksi ohjelma sisältää vertaisoppimisryhmien tapaamisia koulutusjaksojen välissä. Ohjelman suorittamiseen on hyvä varata kokonaisuudessa noin 40 tuntia, joista 30 tuntia opetuspäiviin ja noin 10 tuntia ennakkotehtäviin ja ryhmätapaamisiin.
Lähiopetus tapahtuu Aalto PRO:n tiloissa Helsingissä.