Kaupan liiketoimintamallit ja markkinointi
Tällä kurssilla perehdytään mm. kaupan toiminta- ja kilpailuympäristön muutoksiin, kaupan alan yrityksen strategisen johtamisen ja markkinoinnin keskeisiin piirteisiin sekä kaupan liiketoimintamalleihin, konsepteihin ja arvontuotantoon.

Schedule:
April 2023 - June 2023
Teaching time:
Daytime
Location:
Espoo
Topic:
Marketing and sales
Form of learning:
On-campus
Provider:
Aalto University Open University
Level:
Advanced
Credits:
6 By Aalto University (ECTS)
Fee:
€ 90.00
Application period:
27.3.2023
– 17.4.2023
Course description
Sisältö
- Kaupan toiminta- ja kilpailuympäristön muutokset
- Kaupan alan yrityksen strategisen johtamisen ja markkinoinnin keskeiset piirteet
- Kaupan strategiset valinnat
- Kaupan liiketoimintamallit, konseptit ja arvontuotanto
- Kaupan alan yrityksen kilpailukeinot ja kilpailuetu
- Kaupan ohjausjärjestelmien pääpiirteet
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää kaupan alan yritysten keskeisimmät strategiset valinnat, liiketoimintamallit ja -konseptit, sekä asiakaslähtöisen arvontuotannon
- tunnistaa kaupan alan keskeiset johtamisvaatimukset ja osaamistarpeet
- osaa suunnitella kaupan liiketoimintamallin ja -konseptin pohjalta markkinointistrategian ja valita sen mukaiset kilpailukeinot.